Examenele pentru permisul de conducere…tot mai grele

Noi 6th, 2008 in sectiunea Ultimele stiri. Comenteaza

Pentru ca incepand cu 1 august s-au introdus intrebari din mecanica in noile chestionare pentru obtinerea permisului auto, in urma carora elevii au picat pe capete ‘‘sala’‘, s-au aflat parerile catorva instructori de la scolile de soferi despre noile schimbari, iar marea parte considera ca intrebarile nu-si au rostul. De asemenea, s-a obtinut de la Directia Regim Permise de Conducere si :nmatriculare Vehicule (DRPCIV) statistici legate de noua legislatie rutiera si de notiunile de mecanica din chestionare. Promovabilitatea este foarte mica De la 1 octombrie 2008 si pana acum au fost examinate 11.696 persoane, care au sustinut 12.832 examene, pentru ca unele persoane au sustinut examen pentru doua sau mai multe categorii, dupa cum a declarat Dan Mosescu, comisar-sef la Directia Regim Permise de conducere si inmatriculare vehicule. Din cele peste 12.000 de examene au fost promovate 3.354, iar procentul de promovare a fost de 26,14%. Toate intrebarile de examinare sunt concepute si administrate la nivelul DRPCIV, fiind folosite la nivelul intregii tarii, iar ponderea intrebarilor privind notiuni de mecanica la examenul pentru categoria B este de 3,67%.
‘‘Intrebarile de mecanica sunt inutile’‘
 Majoritatea instructorilor intervievati considera ca intrebarile de mecanica din teste sunt inutile, fiind vorba de notiuni prea aprofundate pentru ceea ce au nevoie viitorii soferi amatori. Handru Edison, instructor auto la scoala de soferi Autogeneral a declarat ca filosofia nu se face la semafor si ca multi elevi au picat in ultima vreme din cauza acestor chestionare recent introduse.
‘‘:ntrebarile de mecanica sunt peste ceea ce cunosc elevii care dau examenul pentru categoria B. Acestea ar trebui sa fie introduse in chestionarele pentru categoria C. :ncepatorii au nevoie sa stie doar de cric si roata si de cum introduc apa in aparatul pentru stergatoare’‘, a precizat Handru Edison. Tot acesta a mai adaugat ca formularea intrebarilor este ambiguua, iar elevilor le trebuie intrebari cu varianta de raspuns ‘‘da’‘ sau ‘‘nu’‘. ‘‘Nu faci la semafor filosofie sau psihologie, elevul trebuie sa stie daca are sau nu voie sa treaca pe rosu’‘, a declarat intructorul de la Autogeneral. Handru Edison motiveaza inutilitatea intrebarilor de mecanica prin faptul ca masinile oricum au garantie si nu s-ar risca un incepator sa o repare in cazul unei defectiuni, pentru ca ar risca sa piarda garantia.
Masinile de acum folosesc o alta carburatie decat cea din teste. De aceeasi parere este si Daniel Dodu, instructor la scoala de soferi Dinu. El spune ca principala cauza pentru care se tot pica la examenul auto este mecanica din teste. ‘‘:ntrebarile sunt inutile si cred ca ele se preteaza mai bine pentru profesionisti, categoriile C, E, D, nu pentru categoria B. Plus ca masinile de acum folosesc o alta carburatie’‘, a subliniat Daniel Dodu.
Lucian Tudor, un alt instructor la scoala de soferi AutoTudor este de alta parere. El spune ca noile intrebari prind bine elevilor, pentru ca ei ar trebui sa stie cum functioneaza masina pe care o conduc. ‘‘Eu sunt de profesie inginer de armament, iar aceste intrebari de mecanica consider ca sunt utile pentru viitorii soferi. Unii folosesc o masina fara sa stie nimic despre ea. E nevoie sa cunosti cateva notiuni de fizica, nu de cosmonautica. Multi dintre elevi sunt oameni cu facultate si nu strica sa-ti cunosti masina’‘, a conchis Tudor.  
 Minutele in plus de la traseu De asemenea, noua legislatie mai introduce si un timp mai mare la traseu, care ajunge pana la 30 de minute. Dan Mosescu, comisar-sef la Directia Regim Permise de Conducere si :nmatriculare Vehicule a declarat ca marirea duratei pentru traseu de la 10-15 minute la 30 de minute este legata de normele Uniunii Europene, care prevad ca durata unui examen la categoria B sa fie de cel putin 25 de minute pentru un candidat. Parerile instructorilor auto referitoate la jumatatea de ora in care elevul se plimba cu masina pe traseu sunt diferite. Handru Edison crede ca este prea mult 30 de minute la traseu, pentru ca emotiile elevului sunt oricum foarte mari, iar Daniel Dodu este de parere ca ‘‘cele zece minute de traseu nu erau suficiente. Elevul are acum timp, in 30 de minute, sa demonstreze ce a invatat, sa-si verifice mai bine cunostintele’‘.Lucian Tudo sustine ca noua durata pentru traseu este mare si are doua taisuri> ‘‘Pe de o parte e frica elevului, iar apoi este frica examinatorului pentru elev, pentru ca nu-l cunoaste si nu stie cum poate reactiona acesta. Mai este si dezavantajul ca se consuma benzina scolii de soferi, iar ca avantaj, ar fi acela ca examinatorul il poate verifica mai bine pe viitorul sofer’‘.

Statisticile nu tin cu viitorii soferi Statistica privind candidatii admisi si respinsi la examenul auto din 2007 si 2008 arata faptul ca situatia nu este prea fericita. Anul trecut, in perioada ianuarie-septembrie au fost respinsi 74.187 de candidati, iar pentru aceeasi perioada, dar a anului 2008, elevii care au picat au fost in numar de 80.226. Deci, cu 6.039 mai multi candidati respinsi anul acesta fata de anul trecut. :n ceea ce priveste emiterea permiselor auto si comparand luna septembrie a anului trecut, cand si-au luat permisul 9.798 de absolventi, cu cea a anului 2008, cand au avut in buzunare permisul 9.688 de elevi, diferenta fiind cu 110 mai putin decat anul trecut.

25 raspunsuri la “Examenele pentru permisul de conducere…tot mai grele”

  1. ed spune:

    sa vad eu un politist avand masina noua de politie si sa se strice.cum poate el sa o repare fara sa sune la un service????

  2. alin spune:

    ma kk pe el de gabor ca nush sa repare nika

  3. bebe spune:

    E din cauza ca intrebarile din mecanica sunt foarte grele, a-2a nu se gasesc in carte ,si a-3a sta-i si jocul lor pt.a ne face sa picam pe rupte bv-lor sunt tari si prosti noi ca platim scolile auto degeaba

  4. un contribuabil spune:

    Întrebările de mecanică nu au vro legătură cu legislaţia rutieră. Cât despre cunoaşterea maşinii pe care o conduci, nu poţi afla decât date tehnice, acestea au devenit mai mult electronice în mare parte şi aproape toate problemele le rezolvă mecanicul auto care are pregătire în acest domeniu. Mai multe REEXAMINĂRI mai mulţi bani la buget, asta este explicaţia logică a întrebărilor de mecanică.

  5. daniel spune:

    1=un elev respins 1 data =5 lei taxa(asta primelei 3 incercari…. a 4 a e 15lei )

    2=mecanica…hmm domnii examinatori ce masini au???domniile lor stiu ceva legat de masinile lor(exceptie sa schimbe roata daca pot si asta)???

    3=pt doamne/domnisoare nu e destul de absurd sa fie intrebate de bujii,carburatie(cand ea nu mai exista decat fff rar)biela,PMI si PMS admsisie etc etc???pt ca domiile lor le e aproape imposibil sa schimbe o roata,nu?????????

    ma rog la noi toate sunt oarecum in contadictoriu noua…..de ce sa ne usureze viata cand e mai simplu sa ne-o complice,nu??

  6. daniel spune:

    e destul de greu cu mecanica asta in special pt doamne si domnisoare…..iar asta e unul din motivele pt care sunt atat de multi respinsi la sala plus multe intrebari aiurea……..cine stie intelege ce spun……ma rog poate e si asta o stratagema la faptul ca sunt multi soferii in traficul din buc!??

  7. daniel spune:

    eu am o vorba: daca nu inveti nimic iei cam 15-17 asa ca simplu pieton si tot stii ceva reguli de baza
    daca citesti 18-19 ce stii cu ce ai citit cam pe acolo
    DACA INVETI 20-23 si esti admis cu putin noroc
    daca mai stii si mecanica 23-26 si cam asta e cu sala

    IAR LA TRASEU: daca ai emotii si ai prins o zii naspa si nici instructorul nu te-a invat bine e clar:mai dai bani pe sedinte mai platesti taxe mai dai o data si DACA INVETI 20-23 si esti admis din nou cu putin noroc

    daca nu ai emotii esti atent/atenta nu te garbesti si chiar daca ai gresit si oprit motor dar ai trecut peste si nu o tii intr-un sir de greseli clar ai avut o zii buna instructorul te-a invatat si cu putin noroc esti unul din noii participanti la trafic cu acte in regula.

  8. Petrisor spune:

    Buna ziua. MA numesc Herescu Petrisor am luat de curand permisul de conducere. Pot spune ca am avut si noroc, dar pentru a absolvi cu brio acest examen nu trebuie sa ne bazam doar pe noroc si sansa sau dispozitia din ziua respectiva. Dupa ce am simtit pe pielea mea cum este in trafic,pot spune ca sunt necesare toate cunostintele ce privesc automobilul si regulile de conducere ale lui, de acee vad foarte importante intrebarile de mecanica;asa k acestea nu sunt inutile. Daca vrei permis INVATA!!!!! Succes tuturor;)

  9. carmen spune:

    cat mai costa in romania domnilor,un permis de conducere??????????

  10. ELENA spune:

    DACA vreti permis invatati dragilor!
    eu am dat de permis si am luat din prima pentru ca am invatat,si imi place sa conduc.
    si pe langa asta mai stiu si lucruri de mecanica
    ,dar asta nu inseamna ca daca nu pot schimba o roata sau o piesa,nu ar trebui sa stiu mecanica,k doar nu te pune la examen sa schimbi rotile si piesele.
    este normal sa iti cunosti masina,sa ai habar de ceva mecanica,e vorba de o masina nu de o nava spatiala
    – este rau sa se dea carnetele p bani,pt ca de aceea sunt asa de multe accidente,tineri care abia asteapta sa conduca masina parintilor cu 200/h
    si apoi dau ortul popii in accidente

  11. Anonim spune:

    daca invata`ti sala se ia fara probleme..la strada e un pic mai complicat insa cu putin noroc cred ca roice e posibil !!! SUCCES

  12. TATA spune:

    TOATE MOTOARELE SUNT CAPSATE CE NAIBA SA SCHIMBI,NU MAI AI NEVOIE DE SIRMA CA LA DACIE

  13. vali spune:

    greu cu permisul asta,dar trebui sa trecem si peste asta.bafta tuturor.

  14. noua ordine spune:

    2.000 euro si nici nu ai nevoie de prezenta
    300 euro dar trebuie sa iei examenul teoretic
    0 euro daca vrei sa pici la traseu

    succes !
    rata respinsilor se datoreaza cretinilor care la examenul de conducere auto precum liceenii la BAC.

  15. corinna spune:

    as vrea si eu sa stiu de unde sa invateu notiuni de mecanica daca in cartea de la editura national nu exista acest capitol??????
    parerea mea e ca este o mare porcarie chiar daca le invat nu imi folosesc pentru ca detin un opel vectra c diesel si oricat as vrea eu sa imi pun in practica cunostiintele de mecanica nu corespund pt toate masinile
    deasemenea nu ma vad cu unghiile false in motor sau schimband vreo roata tot ce as putea face e sa butonez telefonul sa caut ajutor

  16. mihaela spune:

    am dat de 5 ori sala.de 2 ori am picat la sala de 3 ori la traseu asta inseamna k ink m mai chinui.la sala nu mai spun k e foarte greu la traseu te urci in masina si iti spune k lasa k mai ai pana iti expira scoala si tot te pik.eu am observat k ei de fapt fac asa doar k s castige niste bani de pe urma ta .

  17. Marian spune:

    Tocmai mi-am luat permisul de conducere, examenul teoretic l-am trecut cu brio cu 25 de puncte, e drept ca am avut putin noroc si nu mi-au picat decat 3 intrebari din mecanica care le stiam pe de rost de cate ori mi-au venit in chestionare(desi habar n-aveam ce sunt chestiile alea, stiam raspunsurile). Va dau un sfat, daca va vine o intrebare din mecanica care nu o stiti si dati Raspund mai departe veti observa ca vor mai urma inca vreo 3 4 intrebari de acel tip. Astfel spus, daca va vine o intrebare cu un indicator care o stiti, de exemplu Cedeaza Trecerea, bifati raspund mai departe si veti observa ca mai urmeaza inca 4 5 intrebari din indicatoare 🙂 TESTAT, MERGE 100%, nu de fiecare data, dar rata e de 60,70 % 🙂 eu asa am facut la examen si mi-au venit vreo 7 intrebari cu indicatoare.
    In schimb, examenul practic, cu politaiu’ in dreapta e mai urata. Pe mine m-a plimbat in jur de 30 de minute si s-a legat de toate cacaturile, din nou am trecut cu foarte mare noroc. Sa nu faceti aceleasi greseli ca mine:
    1. Am depasit viteza legala de 2 ori cu 2 km/h . Mi-a scazut niste puncte
    2. Am uitat sa semnalizez oprirea.( Din cauza emotiilor)
    3. Am uitat sa semnalizez iesirea dintr-un sens giratoriu
    4. Am aprins farurile cu efect intarziat dupa intrarea pe un drum European.
    In mod normal nu faceam greselile astea niciodata cu instructoru, dar va spun o chestie, una e sa conduceti cu instructoru si una e sa aveti un domn in albastru cu caietu si pixu-n mana spunandu-va ca ati depasit limita de viteza legala, in dreapta voastra. Asa e si la teoretic. Daca acasa faci 26 de puncte pe drpciv, mai mult ca sigur la examen vei face 23 24 din cauza emotiilor, daca faci 22 de puncte acasa de fiecare data, esti ca si picat

  18. Mircea spune:

    Nu te-ai intrebat cum reusesc unii – mereu aceiasi ! – sa treaca fara probleme orice examen, oricat de greu ar fi acesta? Vrei sa mergi la ORICE EXAMEN cu certitudinea succesului? Aici poti afla cum sa ai succes la examene! http://www.tanardesucces.ro

  19. MC spune:

    Oare knd se va termina si cu golania permiselor cu bani?!!!!!Sa se termine odata cu spaga la traseu …..

  20. Cursuri Auto spune:

    CursuriAuto.ro îti pune la dispozitie zeci de chestionare auto generate din mii de întrebari din legislatia rutiera pentru toate categoriile principale de conducere.

  21. Florin spune:

    Stiti ce cred eu?Astia vor sa ne faca o tara de mecanici.Vor sa ruineze service-urile auto cu atata mecanica…..unde dracu ai mai vazut prin atatea tari ca trebuie mecanica?O intrebare pentru cei care au introdus mecanica la examen:Esti pe autostrada(utopie de altfel la noi in tara)ti se strica masina,pui triunghiul(lol :))))))si te apuci de reparat???:)))))))))))))))pai bine domnu’ cu inventia,tu crezi ca eu am in portbagaj,atelierul mecanic???Strung,polizor,pistoane ,cilindri,chiuloase de rezerva,etc.??Sau mai degraba,eu zic altceva,itit ei mercedes…te duci si faci parctica la uzinele mercedes in Germania,apoi vii si poti da de permis!Aaaa,cum e?Astia sunt conducatori nostrii,inventeaza lucruri in loc sa faca ceva pentru tara asta saraca,ne scot ochii cu tot felul de rahaturi…au facut „ceva bun” ei ,cica!Ar trebui sa ii impuscam pe toti,numai hoti,golani,nesimiti !!!

  22. krystyna spune:

    acasa faceam pe DPRCIV 22,23 si cand am dat sala am cazut…..acum fac 25,26 ce parere aveti …iau sala???in 11 sep 2011 dau iar

  23. alex spune:

    Sincer, eu la sala am luat 26, imi doream atat de mult permis incat m-am apucat de invatat cu 5 luni inainte. Am facut peste 1000 de chestionare de pe DRPCIV si am constatat ca 90% din intrebarile de la examen le stiam pe derost de pe DRPCIV astfel examenul a fost gata in 5 minute.

    1. Am trezit suspiciune, scor de 26 din 26? M-au retinut in sala si m-au intrebat daca am copiat de undeva. S-au uitat pe camere, mi-au dat drumu.

    2. La traseu, niciodata in ROMANIA traseul nu va tine de tine. Nu tine decat de starea de spirit a politistului si de „piticii” lui.

    Deci in ROMANIA, ca sa ai permis, trebuie sa ai NOROC. Nu tine de tine.

  24. emilian spune:

    examenul auto este foarte usor si nu este deloc complicat! eu cred ca ar trebui sa fie mai stricti, poate DOAR asa se vor reduce accidentele rutiere!

  25. nicu spune:

    Adevarul e mereu pe la mijloc: e bine sa stii intr-adevar ce rol are motorul,cutia de viteze, ambreiajul, asta pentru a le folosii cat mai corect si eficient (functionarea motorului in 4 timpi am invatat-o si la fizica prin liceu parca) dar aprofundarea cunostintelor de mecanica invatate pe fuga dintr-un manual de legislatie rutiera, clar nu-mi vor folosi si deci sunt INUTILE ! Presupunand ca eu cunosc defectiunea, este evident ca n-o pot remedia pe sosea, fara scule si rampa, si deci tot voi chema un mecanic sau o masina de tractare, iar masinile de acum nu mai sunt ca dacia 1300 pe care o reparam cu totii !! cred ca cineva TRAIESTE IN TRECUTUL GLORIOS! Si cand masina are o problema ea o afiseaza pe bord, mai nou,doar treb sa stim ceva engleza.Ideal ar fii ca instructorul sa-si faca job-ul pt care noi platim 900lei, sa-i explice elevului tainele sofatul, sa nu se bazeze pe zicala :meseria se fura nu se invata, pt ca el nu explica, elevul nu stie, si uite asa e picat si mai face niste sedinte in plus cu dl instructor(precum profesorii la scoala cu meditatiile). Iar dl politist-examinator, sa faca si niste cursuri de pedagogie la care sa invete cum se abordeaza un elev la examen, ce atitudine treb sa aiba, ce atmosfera treb creata in autoturism cand incepe examinarea, etc.Eu am facut scoala de soferi,am luat permisul din a2a incercare(la traseu) fara sa iau ore in plus(am lasat ultima sedinta inainte de examen)si fara sa dau spaga si am 21 de ani de conducere.Greseala mare s-a facut cand s-a scos din examen capitolul „POLIGON”, si acum toata lumea parcheaza masina cu botul la bordura si spatele in carosabil ; deci decat mecanica multa(si inutila !)mai bine sa stii sa parchezi in jungla asta de masini!Bafta!

Lasa un raspuns

 

Copyright © 2012 Ziarul Semnal